Et stærkt budskab i en dejlig indpakning
Ældre- og handicapforvaltningen ville prøve en ny strategi, for at få deres 2020-vision spredt så bredt ud som muligt. De ville have lavet en video, der skulle være toneangivende for, hvad der skal ske fremadrettet.
Visionen var på plads, og næste skridt var at finde ud af, hvordan den bedst kunne formidles ud til alle medarbejdere. Visionen blev skrevet om til et speak, der fungerer som bærerende element i videoen.
På den visuelle side var det essentielt at formidle samme budskab. Sammen med forvaltningen blev der udtænkt en plan for, hvordan vi kunne favne alle aspekter så bredt som muligt.
Først blev det defineret, hvilken stemning videoen skulle have. Den skulle emme af nærvær, gåpåmod og passion for faget. Speaket definerede, hvordan de forskellige klip skulle tilpasses og filmes.
Derefter kunne optagelserne gå i gang. Kevin stod primært for optagelserne sammen med vores praktikant Magnus. De har begge to et friskt blik på video, og det fungerede helt eminent sammen med det glade og fremsynede budskab.
Rundt på de forskellige locations var der en fed energi, og de glade ansigter stod i kø – vores fornemmeste opgave var at indfange dem.
Målgruppen for videoen er medarbejderne, der arbejder i forvaltningen, og derfor gjorde vi også en dyd ud af at indfange genkendelighed, så medarbejderne nemt kunne se sig selv i videoen.
Vi vurderede, at dette var en vigtig faktor for at viderebringe det stærke og gode budskab.
Når man arbejder med video, mennesker og et samlet budskab, er der altid meget at holde styr på. En af udfordringerne var at skabe en naturlighed over optagelserne. Det er let at se, hvis folk er ukomfortable foran kameraet, men med lidt instruktion og vejledning fik vi nogle rigtig dejlige naturlige klip i kassen.
En anden udfordring var at få det hele til at klappe. Videoen til Ældre- og handicapforvaltningen indeholdt 27 scener og 7 locations. Derudover var der mange mennesker, der skulle orkestreres til klippene, for så var vi sikre på at få det hele med.
Vi lavede videoen i samarbejde med Weltklasse, og til at starte med havde vi ikke lavet en drejebog for optagelserne, men allerede efter første dag stod det klart, at alle havde brug for lidt mere struktur.
Der blev udarbejdet et overblik over locations, personer og budskaber, hvilket fik processen til at glide som smurt. Vi havde nogle rigtig dejlige dage sammen med Ældre- og handicapforvaltningen.
Halvandet minuts livsglæde
Videoens endelige form er bygget op over det gennemgående speak. For at favne så mange medarbejdere i forvaltningen som muligt, er videoen et samsurium af mennesker og locations. Dog var vi meget opmærksomme på at lægge en fast linje i klippene, stemningen og budskabet.
Ens for alle klippene er, at de viser, hvordan det er muligt at gøre en væsentlig og værdifuld forskel for både borgere og kollegaer, hvis man arbejder mod et fælles mål.
Vi gjorde os umage med at indfange livsglæden og de varme interaktioner mellem både borgere og medarbejdere, for derved at skabe en video, der kunne virke som en positiv påmindelse om værdien af arbejdet, men også som et motiverende budskab for fremtiden. Kevin havde en fest med at filme videoen, og vi er super stolte af ham og resultatet.
© 2020 Rahbek Media. Vi bruger cookies.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.