fbpx

At fortælle en god historie kan skabe enorm værdi

Del
Del på facebook
Del på linkedin
Del på twitter
Del på email

Ting, vi kan lære af en tysk mand, der solgte sin Opel Tigra

Der er mange forskellige grunde til at benytte sig af storytelling i sin markedsføring. Dine kunder bliver mere loyale, de engagere sig mere i dit brand og du bliver i højere grad husket og delt. MEN der er endnu en fordel ved at benytte storytelling i din forretning. Vi ved alle sammen, at det kan være svært at prissætte ydelser eller produkter, fordi vi føler, at det er vores hjertebørn, men storytelling kan være med til at sparke dine priser i vejret og samtidig skabe glade kunder. 


Et perfekt eksempel på det skete i 2015. En ung mand fra Tyskland skulle sælge sin gamle Opel Tigra på Ebay. Det, i sig selv, er der ikke noget vildt over, men magien skete i beskrivelsesfeltet. Den unge mand brugte beskrivelsesfeltet til at fortælle en meget dybfølt memoir om bilen og ham selv. Det var en fantastisk memoir, der handlede om, hvordan hans kæreste, far og ven alle tre havde rådet ham til at sælge den gamle bil. Den handlede at skulle være forældre, at leve i et parforhold og om bilejerdrømme – ja, alle de store ting i livet. Den medrivende historie gik helt uventet viralt og den blev delt og omtalt over hele verden. Normalt bliver en gammel Opel Tigra solgt for max 7.500 kroner, men med den tilhørende fortælling blev den solgt på auktion for 430.289 kroner. Fortællingen i beskrivelsesfeltet bestod af cirka 3200 ord, hvilket betyder en ROI på næsten 135 kroner per ord.

Så – hvad kan vi lære? At fortælle sin historie og gøre sig umage kan betyde, at du kan skabe røre om din forretning, engagere kunderne og samtidig tage en langt højere pris for dit produkt. What’s not to like?

Der er mere..

Har du spørgsmål?

Jeppe Rahbek, kreativ leder og klar til at hjælpe