fbpx

Aalborg Universitet.

Skab interesse for valg

Aalborg Universitet havde en udfordring. Ikke nok af de studerende viste interesse eller deltog aktivt under afviklingen af valg til de interne organisationer.
Derfor spurgte AAU os om, om vi kunne skabe noget content som kunne formidle budskabet omkring vigtigheden af deltagelse, men også hvilke muligheder der ville være i at være en mere proaktiv del af universitetsvalget.

 

Der blev produceret +15 stykker video, alt fra interviews til voxpops og animationer.

 

Konceptet var helt konkret at validere muligheder og gevinster, ved at man som studerende var en aktiv del af universitetsvalget.
Her valgte vi at interviewe nuværende og tidligere repræsentanter og opsummere deres vigtigste aktiver fra oplevelsen.

 

Derudover formede vi en Voxpop, som havde til formål at skabe lidt røre omkring den muligvis ringe indsigt de studerende havde i universitetsvalget.
Denne video blev formet og produceret i samarbejde med Phillip Sperling, som ligeledes deltog i vores interviewsetup.
AAU oplevede rigtig god respons på denne video, som startede en debat omkring deltagelsen.

Slutteligt manglede Aalborg Universitet en del explainervideoer, som simpelt og hurtigt forklarede funktionerne hos de fire forskellige organer.
Derfor udviklede vi, i samarbejde med studerende fra AAU, cases og storyboard som kunne eksemplificere dette.

Vil du også have succes med video?







DEL DE KLOGE ORD