fbpx

Ønsker du mere content?

Content produktion: Hvad skal du bruge dine penge på?

Content is king

Er du lidt i tvivl om, hvad du egentlig skal bruge virksomhedens penge på, når det kommer til produktion af video content? Det forstår vi virkelig godt! Det der med content kan hurtigt blive en jungle, og du bliver konstant overfuset af den ene ekspert efter den anden, der forsøger at overbevise dig om at satse på dit og dat.

Når det så er sagt – så kan vi to jo godt blive enige om, at en virksomhed selvfølgelig skal prioritere content. Spørgsmålet er måske nærmere hvad, hvornår og hvor meget.

Hæng på her, hvor vi forsøger at kaste lidt lys over, hvilken type content produktion, der er værd at kaste sine penge efter.

Har du spørgsmål om content?

Jeppe Rahbek Kreativ leder og klar til at hjælpe

Få overblikket – her er den type content produktion, du ikke må misse

Overblik

Når det kommer til produktion af indhold aka content, er vores bedste tip at tænke i multitasking. Jo mere indhold, du har, der kan performe igen og igen på tværs af kanaler, jo bedre.

Og derfor vil vi selvfølgelig gerne slå et slag for… you guessed it: Video.

Okay, den havde du nok regnet ud – men hæng lige på og hør hvorfor. Det er der nemlig en god grund til.

Og det kan faktisk opsummeres i 3 pointer:

Pointe #1: Video kan bruges igen og igen
Når du overvejer produktion af indhold til sociale medier eller produktion af content til hjemmesiden, er det værd lige at overveje video en ekstra gang.

For selvom du selvfølgelig skal supplere med andre typer af content til sociale medier, hjemmesiden og alt derimellem, kan video altså noget, som ingen andre former for content kan: Det kan nemlig bruges igen og igen. På tværs af alle dine kanaler.

Pointe #2: Video performer godt på tværs af kanaler
I stedet for at bruge penge på produktion af content til både Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, hjemmesiden og så videre, kan du nøjes med at lave én investering, hvis du vælger video.

Video performer nemlig godt på tværs af alle sociale medier og kanaler, og det betyder, at du kan bruge den eller de samme video-bidder på alle dine platforme.

Pointe #3: Video vækker følelser
Med video får du så mange flere tangenter at spille på, end du gør med produktion af indhold til fx Facebook, hvis du vælger at gå med fotos eller tekst.

Du kan bruge lyde, visuelle effekter, mennesker og ja – alt det, der vækker følelser. Og følelser… Det får altså din målgruppe op ad stolen. Det er følelser, der får os til at reagere, engagere os og i sidste ende at handle.

Så hvis du gerne vil have din målgruppe til at handle med den mindst mulige indsats, så er det værd at kigge en ekstra gang efter video, når det kommer til content produktion og produktion af content til både sociale medier (Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube) og hjemmesiden.

Hiv fat i os og få produktion af videoindhold, der får din målgruppe til at reagere

Tag fat
renault-clio-natur

Vi siger ikke, at du skal skyde en hvid pil efter alle andre former for content end video – overhovedet ikke. For hos Rahbek Media er vi 100% klar over, at du får de største resultater, når hele dit marketingmix spiller sammen og supplerer hinanden.

Nej, vi siger bare, at du for guds skyld ikke må skippe på videodelen, når det kommer til content.

Og hvis vi skal tage en snak om jeres setup, er du altid velkommen til at slå på tråden eller smide en mail vores retning – så finder vi hjertens gerne tid til at kigge jeres setup og muligheder efter i sømmene.

Jeppe Rahbek Jeg sidder klar foran computeren

Vi er klar!