fbpx

Det er vigtigt, at du bruger farver korrekt i dit content

Del
Del på facebook
Del på linkedin
Del på twitter
Del på email

Farver er med til at definere. Blå er koldt, grøn nu må du gå, rød nu må du stå.

Farver er meget vigtige i dit content. Brugt korrekt kan de skabe specifikke stemninger, atmosfærer, følelser og hver nuance har en bestemt værdi tilknyttet.

En forkert brug af farver kan ikke blot virke uprofessionelt, men kan også gøre dit content svært at forstå, endda svært at se og give et forkert udtryk i forhold til det budskab, du gerne sende ud. Læs mere omkring, hvorfor visuel identitet er så vigtigt her.

Det kan ‘make or break’ dit videocontent.

Spændende undersøgelser i farvepsykologi

– En undersøgelse fra 1996 viser, at varmtonede placebo-piller blev rapporteret som mere effektive, end koldtonede placebo-piller.

– Anekdotiske beviser har antydet, at installation af blåfarvede gadelygter kan føre til reduceret kriminalitet i visse områder.

– For nylig opdagede forskere, at farven rød får folk til at reagere med større hastighed og kraft; noget der kan vise sig nyttigt under atletiske aktiviteter.

– En undersøgelse, fandt ud af, at sportshold iklædt sorte uniformer, var mere tilbøjelige til at modtage bøder, og at testpersonerne var mere tilbøjelige til at knytte negative egenskaber til en spiller, der bærer en sort uniform.

– En undersøgelse har haft testpersoner til at drikke (samme) vin i 3 forskellige rum. Et grønt, et hvidt og et rødt. Vinen viste sig at smage bedst i det røde rum.

Der er mere..

Har du spørgsmål?

Jeppe Rahbek, kreativ leder og klar til at hjælpe