fbpx

Inside Systems

Historien om det gode købmandsskab

UDFORDRING

Inside Systems har mange loyale kunder, og de havde et ønske om at skabe en video, der indeholdt mange aspekter – det tekniske, en grøn vinkel, god kundeservice, agilitet, ekspertise, kapacitet og ikke mindst det gode købmandsskab. Målet var en kort profilvideo, så udfordringen var at få alle disse elementer passet ind og samtidig holde fast i et meningsfyldt narrativ og budskab. 

PRODUKT

I de indledende møder hos Inside Systems stod det hurtigt klart, at det, der skulle være rammen i videoen, var deres gode købmandsskab. Denne ramme var i stand til at rumme alle de elementer, vi ønskede skulle indgå i videoen. Vi udviklede et storyboard med Niclas som hovedperson, der kunne føre seeren igennem den flerfacetterede virksomhed. Storytelling er ikke noget man ofte ser i deres branche, og derfor var det oplagt at bruge dette greb. På den måde sikrede vi os, at Inside Systems differentierede sig i deres markedsføring, og samtidig fastholdt seerne (potentielle kunder) længere. 

RESULTAT

Kundetilgang, øget kendskabsgrad samt hurtigere konverteringer af interesse til dialog på konferencer. 

KUNDEN
Inside Systems har eksisteret siden 2007, og de er specialister i gensalg af brugt hardware, teknisk og logistisk support. De udmærker sig i branchen ved at have et stort lager og hurtig procestid, så kunderne kan få netop de varer, de ønsker, så hurtigt som muligt. Indtil nu har Inside Systems kun i et lille omfang brugt video i deres markedsføring, men de kontaktede os, fordi de gerne ville have en professionel og gennemtænkt video, som de kunne bruge på deres platforme og på messer. 

SERVICES
  • Creative brief, hvor vi fandt ud af, hvilken type video, Inside Systems havde brug for.
  • Storytellingmøde, med formålet at nå ind til, hvilke budskaber, der var vigtigst at formidle i videoen.
  • Storyboard
  • Optagedage hos Inside Systems og på de andre locations, der figurerer i videoen.
  • Video samt cutdowns til annoncering
  • Kursus i Premiere, så de internt kan producere mere content.

Inside Systems

Inside Systems tog kontakt til os, fordi de ønskede at skabe en kort video, der kunne udmærke sig i branchen. Der er mange firmaer, der sælger brugt hardware, men Inside Systems ønskede at vise, at de differentierede sig i deres agilitet og gode kontakt til kunderne.
I en hurtig research var det tydeligt, at virksomheder, der minder om Inside System, ikke har tænkt video med storytelling ind i deres markedsføring, og derfor ville sådan en video udmærke sig. 

Inside Systems ønskede, at videoen skulle figurere på deres platforme og på messer, for at fastholde potentielle kunders interesse i længere tid. Derfor var det vigtigste, at videoen var atypisk og fængende. 

Først havde Jeppe et creative brief med Inside Systems for at afklare, hvilken type video, der ville give mening i forhold til deres ønsker. 
Vi vurderede, at det bedste ville være en profilvideo, der indeholdt mere end blot en rundtur i virksomheden. 

Inside Systems udmærker sig i deres agilitet, personlige rådgivning og virksomhedens alsidighed, og det var det videoen skulle vise. Senere blev vores storyteller, Maja, tilknyttet for, i samarbejde med Inside Systems, at skabe et narrativ, der kunne rumme deres vigtigste kerneværdier. 

Stoytellingmødet bød på mange fede inputs fra Niclas og Allan, men storylinen stod klar i det sekund Niclas fortalte om sin passion for det gode købmandsskab. 

Han forklarede, hvordan han som barn havde lavet små loppemarkeder for at tjene lidt ekstra lommepenge, men i særdeleshed også for at forstå, hvad det vil sige at være en god købmand. 
Det var den perfekte ramme for fortællingen om Inside Systems, fordi det er et mindset, der gennemsyrer hele virksomheden – de brænder for at være de bedste at handle med.

Udfordringen var at skabe en video, der havde et stærkt narrativ, men som samtidig indeholdt alle de essentielle faglige elementer, uden videoen mistede momentum.
Vi skulle skabe en video, der både indeholdt fagspecifikke elementer og en historie med nerve. Inside Systems’ kunder er kendere, der ved en hel del om dette felt, og derfor var det vigtigt, at fagligheden også var i højsædet. 

Yderligere var det vigtigt, at videoen blev formidlet med i rigtige stemning. I pre-produktionen blev videoen omtalt som ’marmelade-reklamen’, fordi den lægger sig i kølvandet på andre videoer, der indeholder emner som barndom og nostalgi, men eftersom målet var en video med både faglighed og nerve, holdt vi ved denne idé, og gik videre denne struktur. 

It’s a wrap
Den endelige video er bygget op med det gode købmandsskab som ramme. Selvom brugt hardware er Inside Systems’ primære forretning, er det stadig deres ordentlighed og oprigtighed, der får deres loyale kunder til at vende tilbage.
Derfor var det helt bevidst, at dette er hjørnestenen i videoen. Niclas fungerer som hovedpersonen, der tager seerne med ind i Inside Systems og fortæller om virksomheden. 

Inside Systems valgte denne struktur i videoen, fordi den først og fremmest fortæller om deres passion for at være ordentlige at handle med, men også om deres mange ydelser. På den måde fik Inside Systems en video, der både er fængende og informativ, hvilket differentierer sig i deres branche. It’s a wrap!  

En lykkelig slutning
Efter videoen var færdig og afleveret hos Inside Systems har den gået sin sejrsgang. Vi spurgte Inside Systems, hvordan det var gået med videoen, og de havde flere interessante ting at fortælle. 

Først og fremmest har videoen skaffet nye kunder allerede inden den er blevet promoveret, hvilket i sig selv siger en del.
Generelt har den øget kendskabsgraden hos deres kunder, leverandører og konkollegaer, som Inside Systems kalder dem (konkurrenter+kollegaer=konkollegaer). 

Inside Systems oplever nu, at alle tre målgrupper ved hvad, hvor og hvem de er, hvilket er et enormt plus i branchen. Derudover er videoen blevet vist på konferencer, hvor Inside Systems har oplevet den som en stor fordel. 

I stedet for at de snakker i 15 minutter og måske glemme vigtige pointer, har de nu videoen, der formidler hele deres essens og alle deres ekspertisepunkter på 2 minutter. 

Og som Niclas, sales manager i Inside Systems, siger: “Vi har uden tvivl fået value for money”.

Vi har oplevet en kæmpe positiv mund-til-øre effekt, både blandt ”konkollegaer”, kunder og leverandører. Det har uden tvivl øget vores kendskabsgraden i Inside Systems. Videoen har klaret sine første 2 konferencer og har faktisk givet os nye kunder.

Niclas Rasmussen

Har du et spændende projekt i tankerne?

Jeppe Rahbek, kreativ leder og klar til at hjælpe
Del på facebook
Del på twitter
Del på linkedin

Du vil jo gerne være med i hulen ik mulle?


Når du tilmelder dig guldkornsposten, så sender vi vores bedste tips og tricks direkte til din indbakke.