fbpx

Jeg har produceret mit content – hvad nu?

Del
Del på facebook
Del på linkedin
Del på twitter
Del på email

Du har brugt tid på at producere en video eller taget nogle lækre billeder, nu er du stødt ind i en mur. Og hvad så nu?

Først og fremmest skal du – hvis du ikke allerede ved det – stille dig selv spørgsmålet: “hvem er min målgruppe?”.

Når du har fundet ud af, hvem din målgruppe er, skal du tænke over, hvilken platform, du fanger dem på. Der er generelt stor forskel på, hvilke SoMe platforme bankmænd befinder sig på, og hvilke platforme frisører befinder sig på.

Hvis du er i tvivl omkring hvad de forskellige platforme kan tilbyde dig, kan du læse lidt spændende statistik omkring de sociale medier på vores blogpost.

Nu har du fastlagt hvem du taler til og hvordan du skal komme igennem til dem – nu skal du finde ud af, hvordan du kommunikerer bedst med dem.

LinkedIn er eksempelvis en mere forretningsformel tone, hvorimod Twitter er let og sjovt. Du har et andet publikum på hver platform, så sørg for, at din skrivning henvender sig bedst muligt til dem. Tænk over disse spørgsmål: Hvor ville dette fungere bedst? Hvor vil vi få mest engagement, visninger, kommentarer, likes?

Med en strategi for dit content – hvad, hvor og hvornår – vil du minimere muligheden for usikkerhed fra dit publikum og maksimere muligheden for succes og en god ROI (return of investment) for dit content – hvilket selvfølgelig altid er målet!

Skulle du have lyst til yderligere læsning og brug for en guide til content marketing, kan du læse vores blogpost Video marketing: din guide til B2B video content her.

Happy posting!

Der er mere..

Har du spørgsmål?

Jeppe Rahbek, kreativ leder og klar til at hjælpe