Videoen skulle være en dokumentar og Maersk er de første til at bruge en dokumentar som hvervningskampagne. Vi knuselske

Video challenge

Hvordan filan planlægger man sådan noget her?

Outcome

Indhold til hele rekrutteringstragten

Impact

En fortælling, som målgruppen køber ind i. Hele vejen!

Team

Bureau - CompanYoung

Videograf - Absent Wall

B-foto - Jeppe Svendsen

Klipper - Absent Wall

Grade - Kevin Kvist

Koncept - Daniel Birkholm og Jeppe Rahbek

Services

Konceptudvikling

Storyboard

Cast af hovedperson

Videoproduktion

Fra Maersk til dokumentar og tilbage igen

Maersk er jo en mastodont af en international virksomhed, der har eksisteret siden 1904, og som i dag er en af de allerstørste inden for transport af containere. Med tiden er Maersk blevet meget mere end et fragtfirma. Blandt meget andet rekrutterer de unge til at uddanne sig i deres regi. Maersk ønskede en video, der skulle få flere unge til at uddanne sig til skibsofficerer, og derfor skulle videoen vise, hvad livet til søs indeholder. Videoen skulle være en dokumentar og Maersk er de første til at bruge en dokumentar som hvervningskampagne. Vi knuselsker den dokumentaristiske genre, men vi ved også, at der er mange udfordrende elementer ved netop denne genre. Vi kan mange filmtricks, men vi kan ikke forudse fremtiden, og derfor var det med stor spænding, at vi drog mod nord med en masse grej.

Så til søs!
Maersk havde et ønske om at lave en video i et langt format, hvor der var tid til at gå i dybden med selve oplevelsen af at uddanne sig til skibsofficer og generelt livet på et af Maersk store containerskibe. I dag er der mange uddannelsessteder, der begynder at benytte sig af videomarkedsføring, og det er med god grund. For mange unge er videoformatet en vigtig informationskilde, og alt tyder på, at det er fremtiden. Det var essentielt, at Maersks video både indeholdt informative elementer, men også elementer, der mindede om YouTube/vlogger-formatet, for at tale ind i et sprog, den unge målgruppen kender i forvejen. Derudover var det vigtigt for Maersk, at videoen talte til fagnørden, eventyreren, den karriereorienterede og sømanden, fordi det er netop disse typer, der oftest opsøger uddannelsen. Indledningsvis havde vi flere møder med Maersk, dokumentarens hovedperson Tim og kontaktpersonen, for der var meget, der skulle orkestreres inden afgang. Først var det væsentligt at fastlægge en overordnet struktur for videoen og formatet. Målet var at få helheden og nærværet med i videoen, og derfor var en hovedpersonsbåret dokumentar oplagt. Altså var det også vigtigt, at vi havde en klar fornemmelse af Tim.

Relaterede cases

Hvad siger vores kunder?

Hatten af for hele teamet
Sikke en fornøjelse at optage film med jer - lige fra den kreative proces, sparring og til selve optagelsesfinesserne. Det er altså en all-inclusive pakke, der sparker god nordjysk røv.

Tak!

Laura Drustrup

Marketingansvarlig, Pedersen & Nielsen Automobilforretning A/S

Serviceniveauet er helt i top
Vi har fået hjælp fra Jeppe og hans team et par gange til både video og virtuel optagelse af vores bygninger i Danmark.

Serviceniveauet er helt i top. Som kunde føler jeg mig 100% i centrum ift. at opgaven bliver løst på professionel vis og til vores bedste - og det der pt er blevet lavet er stadig i brug og tidssvarende, hvilken er fantastisk. Der er tænkt langsigtet - og noget der kan holde mere end bare 5 minutter i denne verden, hvor tingene på især de sociale medier løber stærkt.

Karina Poulsen

Marketing Manager, DESMI

Serviceniveauet er helt i top
Hej Jeppe og Søren

Kæmpe tak for et sindssygt godt forløb i forbindelse med skabelsen af vores expresbusfilm.

Først lyttede I til os, så lyttede vi til jer, og sammen kom vi frem til den helt rigtige storyline og stil.

To super effektive optagelsesdage med et skarpt set up krydret med et lækkert beat var det, der skulle til, for at skabe en stemningsfuld og indbydende film, der passede særligt godt til biografreklameformatet.

Kunne ikke have ønsket os bedre output.

Dina Blander Simonsen

Art Director, Nordjyllands Trafikselskab

Jer kan man altid regne med
Skide fedt at I kunne rykke hurtigt ud i dag - selvom det var med kort varsel. Jer kan man sgu altid regne med.

Ift. how-to-video og i særdeleshed Ad til SoMe fra sidste uger er vi mega tilfredse. Konceptet var ikke super tight fra vores side, men I har virkelig dryppet lidt klippemagi ud over det så resultatet virkelig spiller!

Virkelig fedt at arbejde sammen med nogle, der har styr på det praktiske og kreative!

Andreas Thomsen

Social Media Coordinator & Content Specialist | Branding & Outbound Marketing

En professionel samarbejdspartner, der er god til at kommunikere
I DAVA Foods er vi meget glade for samarbejdet med Absent Wall.

Vi har i Absent Wall en professionel samarbejdspartner, der både før, under og efter optagelse af film er god til at
kommunikere om processen, og som via sparring om opgaven "fremtryller" et rigtigt godt produkt i en høj kvalitet.

Sune Andersen

Kommunikations- og Marketingchef, DAVA Foods Denmark A/S

I forstår "vores verden" med fremragende rådgivning
Det er HØJ klasse, Jeppe! Du og teamet har endnu engang vist, at I forstår "vores verden" med fremragende rådgivning og et produkt af høj kvalitet.

Tak!

Rune Steiness

PR-konsulent, Louis Nielsen A/S