Fransk, men stadig lokal
Målet, for Pedersen og Nielsen, var at differentiere fra den normale bilforhandler-markedsføring. Bilreklamer er nærmest en genre for sig selv. Genren dikterer, at normativt smukke mennesker kører i en vanvittigt skinnende bil.
De kører højst sandsynligt i Roms gamle brostensbelagte gader, hvor der sjovt nok ikke er et øje. Eller måske kører de i de storslåede franske alper, hvor der selvfølgelig heller ikke er en eneste modkørende. Med andre ord – bilreklamer er vanvittigt polerede, stilistiske og “rene”. Selvom det ser godt ud og vi ser bilen, er der en meget vigtig ting, der mangler – NERVE OG TILHØRSFORHOLD.
Bilreklamer bliver så stiliserede, at de fremstår helt kønsløse og alt for loyale overfor den faste bilreklame-genre. Pedersen og Nielsen ville gør op med stiliseretheden, og skabe nogle vedkommende videoer.
Inden optagelserne gik i gang havde Jeppe møder med Pedersen og Nielsen for at afklare og afgrænse det koncept, der skulle skabe rammen for videoerne. Vi fandt ud af, at ulempen ved bilreklamer er, at de ikke skaber en platform, som seerne kan engagere sig i, men det var dét vi ville skabe.