De sociale medier er en jungle at finde rundt i.
Måske har du allerede en bred vifte af brugere på tværs af disse, eller måske er du ny og i tvivl om, hvor dit brand skal placere sig på de omtalte SoMe kanaler. Du har produceret noget content, men hvad nu?
Dette er lidt hård data omkring de sociale medier, som måske kan hjælpe dig, med at finde vej.
Facebook:
– 2.5 milliarder aktive bruger om måneden på verdensplan.
– 77% danskere bruger Facebook.
– Det største sociale netværk i verden.
– Facebook bliver ofte brugt til deling, da brugere kan dele erfaring med produkter og/eller indhold, der resonerer med dem.
– Tilbyder virksomhedsprofiler, hvor brugere kan interagere og anmelde baseret på deres oplevelser.
– Du kan lave langt indhold uden ordbegrænsning.
LinkedIn:
– 310 milioner månedlige brugere på verdensplan.
– 57% af disse brugere er mænd, hvorfor 43% er kvinder.
– Linkedin er efter Facebook den største sociale medie platform for virksomheder.
– 39% danskere bruger LinkedIn.
– LinkedIn er primært til artikler eller andet relevant content omkring dig og dit brand. Det handler om, at etablere dig selv som en troværdig og professionel kilde.
Instagram:
– +1 milliard månedlige brugere på verdensplan.
– 56% af disse brugere er kvinder, hvorfor 44% er mænd.
– 42% danskere bruger instagram.
– 4.2 milliarder antal likes om dagen.
– Instagram er en simpel måde at vise produkter eller services frem.
YouTube:
– 2 milliarder månedlige brugere på verdensplan.
– 250 million timer afspilning hver dag.
– 53% danskere bruger YouTube.
– YouTube giver brugeren mulighed for at se eller uploade videoer gratis. Det er nemt at kommentere, anbefale og dele på andre sociale medier eller blogs.
Guide til YouTube markedsføring her.
Twitter:
– 321 millioner aktive brugere om måneden på verdensplan.
– 21% danskere bruger Twitter.
– Twitter er lavet til korte kommentarer – maksimum 140 karakterer. Brugere kan derfor dele meninger og interagere med brands omkring produkter og tjenester.
Pinterest:
– 320 milioner månedligeaktive brugere på verdensplan.
– Det er anslået, at 85% af disse er kvinder fra USA.
– 23% danskere bruger Pinterest.
– Brugerne kan “pinne” content eller produkter, så de senere kan organisere og finde en hel liste af ting (også kaldet en opslagstavle), de har gemt. Det kan være alt lige fra boligindretning eller opskrifter til madlavning.