fbpx

Storytelling i din markedsføring er en naturlig motivator

Del
Del på facebook
Del på linkedin
Del på twitter
Del på email

Vær mod andre, som du selv vil behandles – og køb vores produkt

Storytelling i markedsføring er et smart greb, hvis du ønsker at lede kunderne i retningen af din virksomhed. Når man benytter god storytelling i sin markedsføring og branding, er det muligt at skabe en stemning af, at netop dit produkt og din videoproduktion er det gode og det fornuftige. 

Siden tidernes morgen har vi fortalt historier om mennesker til mennesker, og med historierne følger ofte en morale, der har til formål at korrigere folks opførsel til det bedre. Moralerne kan lyde i retning af ‘med venlighed kommer man længst’, ‘prøv og prøv igen – så skal det nok lykkes’ og ‘behandl andre, som du gerne selv vil behandles’.

Hvis du tænker på bøger, tegnefilm og programmer til børn, så består de ofte af en simpel historie med en klar morale, der skal fungere adfærdsregulerende. Børn har mange sociale kodeks, de skal lære, og det gør de blandt andet gennem fortællinger om andre mennesker.

Så vi er altså hardwired til, helt fra barnsben, at lytte til historier for få vores adfærd korrigeret. Når vi hører en god historie ved vi, at vi skal lytte og lærer noget – og netop derfor bliver storytelling adfærdsregulerende. Den gode historie og adfærdsreguleringen kan dermed også bruges til at dirigere kunderne i din retning. 

Når du markedsfører gennem storytelling har du, nærmeste biologisk set, en helt unik mulighed for at fortælle, hvordan dit produkt kan være det bedste for kunderne. Hvis historien er fængende og oprigtig, er kunderne forudindstillede til at høre efter og klar til at lade sig forføre. 

Der er mere..

Har du spørgsmål?

Jeppe Rahbek, kreativ leder og klar til at hjælpe