fbpx

Ønsker du en storytelling video?

Storytelling video – markedsføring, der kan mærkes

Storytelling video

Online markedsføring er en brutal slagmark, og medmindre dit content er udstyret med rundsave på albuerne, kan du lige så godt svinge de hvide faner – for så har du tabt på forhånd.

Men hvis dit content-game er lige så opmærksomhedskrævende som understimulerede unger i ulvetimen, ser slagmarken pludselig anderledes ud.

Og for at nå derhen, hvor det er dit content, der er scroll-stoppende, er der særligt ét greb, du ikke kommer uden om.

Storytelling med video.

Har du spørgsmål om en storytelling video?

Jeppe Rahbek Kreativ leder og klar til at hjælpe

Skab et brand, der bliver husket med storytelling i virksomheder

Historier, der brænder sig fast

Du kender godt de typer, der bare er vanvittigt gode til at fange alles opmærksomhed til festen, ikke? Dem, der kan servere selv den kedeligste historie på en måde, der får hele selskabet til at slå lytterlapperne ud og kravle helt ud på kanten af stolen i bare spænding over, hvordan det hele ender.

Og historien? Den husker du garanteret så godt, at du selv fortæller den til dine kollegaer dagen efter.

Det er præcis det samme, du kan opnå med storytelling i virksomheder. De gode historier husker vi. Og hvis jeres budskaber er bygget op om storytelling film, brænder de sig fast hos modtageren.

Du kender det selv – det er næsten umuligt ikke at lade sig opsluge af en god historie. Og med storytelling til virksomheder, kan du bruge det til at gøre dit brand til et, man husker.

verdens ældste trick

Storytelling video

_Rahbek Media - Aalborg 11

Synes du, storytelling lyder som et banalt buzzword, der ryger ud med badevandet sammen med micro-influencers og alle de andre smarte marketing-udtryk, ingen rigtig ved hvad betyder alligevel?

Så vil vi (på en meget pæn måde, selvfølgelig), bede dig om lige at overveje det én gang til. For ja, vi kalder det storytelling – men i virkeligheden handler det om noget så simpelt som at fortælle gode historier.

Det har mennesket gjort, lige siden vi boede i huler og lavede mad på bål. Simpelthen fordi, det er sådan, vi mennesker husker bedst. Når alle vores følelser sættes i spil med et velorkestreret narrativ, er der nemlig (markant) større chance for, at budskabet brænder sig fast.

Dit vigtigste take-away her? Storytelling hører ikke kun til i godnathistorier. Det er grebet, hvis du vil tage markedsføringen til nye højder.

Synes du stadig, det virker lidt abstrakt? Så lad os lige sætte et par ord på, hvordan vi helt konkret arbejder med storytelling film – for når din virksomheds kerneværdier skal sparkes godt og grundigt udover rampen, kræver det en professionel indsats og et klart mål.

Det kan du forvente, når vi laver jeres storytelling-film

Rahbek-metoden

Hos Rahbek Media er vi kreative til fingerspidserne – men vi kender også branchen som vores egen bukselomme. Derfor er vi godt klar over, at der skal tænkes strategisk og målrettet.

For i sidste ende handler det også om kroner og ører.

Når vi arbejder med storytelling video, tager vi selvfølgelig ikke udgangspunkt i en tilfældig samtalte, der foregår over frokostbordet. Vi arbejder med storytelling på et professionelt plan, og sammen skaber vi den fortælling, der giver størst værdi for dig og din virksomhed.

En storytelling film skal formidle jeres kerneværdier og ydelser klart og tydeligt. Og den skal gøre det på en måde, der sætter gang i (næsten) hele følelsesregistret.

Og her ved vi præcis, hvilke knapper vi skal trykke på for at trække de gode historier ud af jeres virksomhed – for de er der. Også selvom I måske ikke selv kan spotte dem.

Vi arbejder struktureret og professionelt – for selv kreativitet skal planlægges. Se vores proces her >>

Rahbek-Media---Videoproduktion---Mikkel-Hansen

det handler om, hvordan du siger det

Storytelling film

Rahbek-Media---Videoproduktion---TDC

Følelser
Du ved det, jeg ved det – og Sanne ved det. For som Danmarks egen rockmama selv synger, så handler det ikke om, hvad du siger. Det handler om, hvordan du siger det. Og det er her, du kan bruge video til at give dine konkurrenter baghjul. Her kan du nemlig spille på alle tangenterne.

Med en storytelling film får du

  • En kort og spiselig video, der nemt kan deles på tværs af alle dine kanaler og platforme
  • Summen af din virksomhed kogt ned i én virksom video.
  • En video, der hurtigt bliver din virksomheds bedste sælger – for du kan formidle helt vanvittigt meget på kort tid.

Vi bygger din storytelling film op, så I får en genkendelig historie, både nuværende og potentielle kunder mærker og husker.

Med en velorkestreret video, kan I være med til at sikre, at kunderne husker jer – og så bliver I pludselig dem her: “Ej, det er da dem der med… [det, vi fremhæver i jeres video]?”.

Og vi to ved godt, det er guld værd for virksomheder af alle størrelser.

Hvordan skaber I værdi for jeres kunder med storytelling?

Værdi

Okay, I er efterhånden kommet frem til, at en storytelling video er præcis det, der skal til for at give hele jeres markedsføring og brand-værdi et løft.

Men hvor starter du lige? Som med alt andet er første skridt erkendelse – og næste skridt hjælper vi jer med. Noget af det første, vi gør, når I skal have lavet en storytelling video, er at grave i, hvilken værdi I skaber for jeres kunder.

For det er dét, der er vores udgangspunkt, når vi sammen arbejder os tættere på en god video til jer. De værdier kaster vi ned i vores shaker – og så topper vi den med alt det, vi ved, der virker, så vi til sidst står med en af de cocktails, du kan mærke flere dage efter.

Og lad os så bare være ærlige: Både du, jeg og jeres målgruppe drukner i online content.


Derfor er det alfa og omega, at I får en storytelling film, der:

  • Skiller sig ud
  • Gør sig bemærket
  • Både fanger og fastholder interessen

Ja, der er mange ting, der skal gå op i en højere enhed, før jeres video bliver en succes. Vi har heldigvis prøvet det mange gange før, og hos Rahbek Media holder vi hovedet koldt og bevarer overblikket igennem hele processen.

For på den måde står I tilbage med en storytelling video, både du og vi kan være stolte af.

Rahbek-Media---Videoproduktion---Instruktion-2

Ram bullseye på jeres målgruppe

Målgruppe

moonboon.thumbnail

En succesfuld storytelling film stiller skarpt på jeres målgruppe – og den taler ind i de udfordringer, indsigelser og pains, de sidder med. Og så viser vi dem præcis, hvordan I kan løse de udfordringer og i sidste ende gøre livet lidt lettere og lidt sjovere for dem.

Det lyder måske simpelt, og det er det i princippet også – hvis man ved, hvordan man gør. For det handler om at skrælle alle de yderste lag væk, så vi kommer helt ind til kernen af jeres forretning og værdier, så I til slut står tilbage med en storytelling video, der er både jordnær, autentisk og professionel på én og samme tid.

For når man kan mærke jer helt ude på den anden side af skærmen, er I med til at skabe en relation til modtageren. En relation, der er med til at sikre, at potentielle kunder vælger at svinge dankortet hos jer, frem for hos jeres konkurrent.

Lad os hjælpe dig godt på vej med at skabe en video, der skiller sig ud fra mængden.

Sådan bruger du storytelling i markedsføring

Markedsføring

Du er måske med på, at storytelling bør være en essentiel del af din markedsføring – men er du i tvivl om, hvordan du bruger det i praksis?

Storytelling i markedsføring kan godt blive en lidt fluffy størrelse. Men det bliver det ikke, når du arbejder med os hos Rahbek Media. Vi har en fast procedure, og når vi arbejder med storytelling i markedsføring, gør vi det professionelt og struktureret – og så går vi altid efter at skabe målbare resultater for jer.


Er det en smule uoverskueligt med storytelling i markedsføring?


Storytelling er et greb, du kan og bør bruge i al markedsføring – lige fra betalt annoncering til blogindlæg. Men det kan godt virke en smule uoverskueligt at skulle implementere det i hele ens marketing-mix på én gang.

Du spiser en elefant én bid ad gangen. Og når det kommer til storytelling i markedsføring, handler det om at starte et sted. Og hvorfor ikke starte med storytelling video, som I kan bruge på alle jeres kanaler og platforme?

Vores erfaring er, at video er et oplagt sted at starte.

Her kan I spille på alle sanser. Og når I arbejder med os, får I et solidt grundlag og forståelse for, hvordan I skal bruge storytelling i jeres markedsføring over hele linjen.

Lazzaweb.case3

Jeppe Rahbek Kreativ leder og klar til at hjælpe

Vi er klar!