fbpx
Animeret brand identitet

Professionshøjskolen UCN

RESULTATER

Resultater 64% vækst i reach på Facebook

Resultater 56% flere videovisninger

PRESSE

http://www.centerforgrnomstilling-gjc.dk/baeredygtighedsfestivalen/om-festivalen

https://www.facebook.com/grontaalborg/

INFORMATION

Kunde Aalborg Kommune

Bureau Rahbek Media

Fotograf Kevin Kvist

Klipper Kevin Kvist

Koncept Jeppe Rahbek

At skabe sammenhæng på alle platforme

Udfordring

Hvordan skaber man en sammenhæng mellem alt det content som man producerer og samtidig sikrer at modtageren hurtigt kan afkode hvem afsender er?

Vi har sammen med UCN dykket ned i denne udfordring og skabt en animeret identitet baseret på deres opdaterede visuelle identitet.

Det var vigtigt for bæredygtighedsfestivalen, at videoerne formidlede materiale, der var up to date og at det viste den alsidighed, der er til festivalen. Inden den gik i gang fik vi et overblik over, hvilke events, der var vigtige at få med i videoerne fra de forskellige dage. I de fire dage sker der et utal af ting, så vi fik udstukket guidelines fra festivalen, men derudover havde vi frie tøjler til at indfange stemningen på havnen. Udfordringen denne case var at lave videoer, der rummede alle aspekter af festivalen, så de tiltalte så mange segmenter og interessenter som muligt. 

Forvaltningen havde lavet en overordnet vision, som helst skulle nå alle medarbejdere. En mail, der beskriver visionen, ville højst sandsynligt ikke have særlig stor impact, og generelt er det svært at formidle visioner ud til 6500 mennesker uden at noget går tabt.

Derfor valgte forvaltningen at konvertere vision over til en video. Målet var at fange og inkludere så mange medarbejdere som muligt og stadig holde fast i det varme og nærværende budskab. Udfordringen var at konvertere visionen over til billederne, der kunne favne hele budskabet.

Animerede produkter
Produkt

Produktet var blandt andet animerede logoer, vandmærke, åbnere, lukkere, lower thirds og dæk-animationer/overgange. 
Sidst nævnte i flere forskellige varianter.

Services

Definering af nødvendige elementer

Drafts af udvalgte elementer

Udvikling af animationer

Guides til opsætning og brug

Jeppe Rahbek Kreativ leder og klar til at hjælpe

Har du et spændende projekt i tankerne?

Animeret identitet

Hvis du virkelig vil skille dig ud fra mængden, har vi god erfaring med at teksten, navneskiltene, introen og dine logoer, forkæles og håndanimeres.

Når man tænker video, tænker man oftest på de levende billeder af mennesker der smiler eller de levende billeder der viser et produkt i aktion.

Efter flere år i branchen har vi bemærket et område, som virksomheder sjældent overvejer når de investerer i profilering gennem video: den animerede identitet.

Alt for ofte bliver dette valgt fra, da virksomhederne i bund og grund ikke er klar over potentialet der ligger gemt heri.

Man er ikke i tvivl om at de levende billeder, skal være ja, levende! Der skal bevægelse til. Men hvad med den grafik der kommer på videoen? Hvad med dit nydelige logo, som du allerede har investeret mange penge i, fortjener det ikke også at blive forkælet og komme i smuk bevægelse? 

Marc Pedersen Kvalitetschef og videonørd

Har du et spændende projekt i tankerne?