fbpx

UCN - Animeret identitet

Animeret brand identitet

UDFORDRING

Hvordan skaber man en sammenhæng mellem alt det content som man producerer og samtidig sikrer at modtageren hurtigt kan afkode hvem afsender er?

Vi har sammen med UCN dykket ned i denne udfordring og skabt en animeret identitet baseret på deres opdaterede visuelle identitet.

PRODUKT

– Animeret logo
– Antal variationer: 1 stk

– Animeret vandmærke
– Det lille logo der sidder i øverste hjørne, ligesom når man ser TV2 eller DR
– Antal variationer: 1 stk

– Åbner
– Videons titel placeres i en åbner, som sætter det hele igang.
– Antal variationer: 1 stk

– Lukker
– Når videoen er slut, skabes der en elegant “wipe” der går over til den endelige information som er væsentlig for videoen, eksempelvis et link eller bare logoet.
– Antal variationer: 1 stk

– Lower thirds
– Essentiel del af enhver video. I denne lille boks der animeres ind i den nederste tredjedel af billedet, kan placeres navne på personer eller steder, eller blot supplerende information om det som videoen viser.
– Antal variationer: 2 stk (1 til hhv. højre og venstre side)

– Dæk-animation / overgange
– Ligesom dækbilleder i TV Avisen, bruges animation også til at skabe dynamik og genkendelighed. I stedet for bare at klippe fra at billede til det andet, kan man sætte disse ind i mellem, for at understrege hvem afsenderen er.
– Antal variationer: 5 stk

RESULTAT

Alle UCNs videoer vil fremover have det samme visuelle udtryk, uanset hvem underleverandøren er. 

SERVICES
  • Definering af nødvendige elementer
  • Drafts af disse
  • Udvikling af animationer
  • Guides til opsætning og brug
  • Levering af materialer 

Animeret identitet

Hvis du virkelig vil skille dig ud fra mængden, har vi god erfaring med at teksten, navneskiltene, introen og dine logoer, forkæles og håndanimeres.

Når man tænker video, tænker man oftest på de levende billeder af mennesker der smiler eller de levende billeder der viser et produkt i aktion.

Efter flere år i branchen har vi bemærket et område, som virksomheder sjældent overvejer når de investerer i profilering gennem video: den animerede identitet.

Alt for ofte bliver dette valgt fra, da virksomhederne i bund og grund ikke er klar over potentialet der ligger gemt heri.

Man er ikke i tvivl om at de levende billeder, skal være ja, levende! Der skal bevægelse til. Men hvad med den grafik der kommer på videoen? Hvad med dit nydelige logo, som du allerede har investeret mange penge i, fortjener det ikke også at blive forkælet og komme i smuk bevægelse? 

Har du et spændende projekt i tankerne?

Jeppe Rahbek, kreativ leder og klar til at hjælpe
Del på facebook
Del på twitter
Del på linkedin